配送の流れ変更についてのお知らせ

August 24, 2022
配送の流れ変更についてのお知らせ
Published on  Updated on  

English follows Japanese


いつもJapan Vaporをご利用いただきありがとうございます。配送のトラッキングについて、若干変更がございますのでお知らせいたします。

現在、USPS/Asendiaという一般的には「郵便」に近いサービスを利用することで、かなり経済的にアメリカから日本に配送することができております。

これまで北カリフォルニアにある弊社から、最寄りのSan Francisco空港そばの物流センター経由で日本に送ってまいりましたが、すでに多くのお客様に迷惑がかかってご存じかもしれませんが、このSan Franciscoで荷物がとどまってしまうことが多々発生しておりました。

つきましては今回配送会社と協議を重ねた結果、以下のように、弊社(北カリフォルニア)から直接ロサンゼルス(南カリフォルニア)に配送することで、全体の配送時間を短縮できるように変更いたします。

皆様への大きな影響としては、スキャンされるタイミングです。

これまでは出荷翌日、もしくは翌々日には何かしらのスキャンがあったかと思いますが、今後はバルクでロサンゼルスの物流センターに送付するため、弊社から配送してから最初のスキャンまでに4-6日の間隔が空くことが想定されます

ただし、ご安心ください。こちらは想定の範囲内となります。最終的にはより早く日本にむけて飛び立つと思いますので、どうかご理解いただければと思います。

何かご質問などあればお手数ですが以下からお問い合わせ願います。

https://japanvapor.freshdesk.com/support/tickets/new

今後ともJapan Vaporをよろしくお願いいたします。

 

====================

Thank you for shopping with us.

We would like to inform you the changes related to the shipping and tracking.  Currently we are using USPS/Asendia as our carrier, which is one of the most cost effective ways to ship parcels from US to Japan.

As our warehouse is located in North California, we used to be shipping using the USPS's San Francisco warehouse to ship our parcels.  However, there were many cases where the parcels were stuck in San Francisco due to its capacity.

Therefore, after talking with the carriers, we are slightly changing the route by first sending our parcels in bulk directly to the USPS's LA warehouse.  This will retain the cost low, while it even may expedite the handling time within the US due to the larger capacity in the LA warehouse.

This change will impact the first scan of your shipment.

In the previous San Francisco route, the first scans were done same or next day after the dispatch. In the new LA route, because we will be sending the parcels in bulk to LA, the first scan will not happen in the first 4 to 6 days after the dispatch.

However, we think this will in total bring faster and shorter time for delivery.

If you have any questions, please feel free to contact our Customer Support.

Thank you.

Published on  Updated on